STRATEGIA MARKETINGOWA

Po co Ci strategia marketingowa?

Jeśli chcesz:

  • znać swoje mocne i słabe strony

  • lepiej zrozumieć swoich klientów

  • prowadzić biznes w sposób bardziej przewidywalny i efektywny

strategia marketingowa pomoże poukładać te wszystkie elementy i optymalnie wykorzystywać zasoby Twojej firmy

Strategia marketingowa w trzech etapach

Budując strategię marketingową odpowiadamy na trzy podstawowe pytania

Gdzie jesteśmy?

Analiza

Na tym etapie analizujemy obecną sytuację firmy i klientów. Dużo rozmawiamy i wyciągamy wnioski. Analizujemy konkurencję i ich działania. Wykonujemy dokładną analizę SWOT i PEST. Po tym procesie będziemy mieć dużo informacji, a i Ty z pewnością spojrzysz na niektóre sprawy inaczej.

Dokąd zmierzamy?

Cele i marzenia

Ta część to głównie określanie DNA marki, jej wizji oraz celów. Czasem odkrywamy to, co było głęboko schowane, a czasem podkreślamy i uwidaczniamy istniejące wartości. To miejsce na określanie marzeń i ambicji. A w kolejnym kroku ubieranie ich w realne i rozsądne cele biznesowe.

Jak chcemy tam dotrzeć?

Rysowanie mapy

Tworzenie strategii to jak przygotowanie do długiej podróży. Określamy optymalne trasy, najciekawsze kierunki i środki transportu. Wybieramy punkty, które pozwolą nam określić, że jedziemy w dobrym kierunku. To tutaj tworzymy rekomendacje dla marki, propozycje wartości dla klientów oraz sposoby działania i komunikacji z otoczeniem.

Brzmi interesująco?

Możesz też do mnie napisać