STRATEGIA MARKETINGOWA
Po co Ci strategia marketingowa?
Jeśli chcesz:
znać swoje mocne i słabe strony
lepiej zrozumieć swoich klientów
prowadzić biznes w sposób bardziej przewidywalny i efektywny
strategia marketingowa pomoże poukładać te wszystkie elementy i optymalnie wykorzystywać zasoby Twojej firmy
Strategia marketingowa w trzech etapach
Budując strategię marketingową odpowiadamy na trzy podstawowe pytania
Gdzie jesteśmy?
Analiza
Na tym etapie analizujemy obecną sytuację firmy i klientów. Dużo rozmawiamy i wyciągamy wnioski. Analizujemy konkurencję i ich działania. Wykonujemy dokładną analizę SWOT i PEST. Po tym procesie będziemy mieć dużo informacji, a i Ty z pewnością spojrzysz na niektóre sprawy inaczej.
Dokąd zmierzamy?
Cele i marzenia
Ta część to głównie określanie DNA marki, jej wizji oraz celów. Czasem odkrywamy to, co było głęboko schowane, a czasem podkreślamy i uwidaczniamy istniejące wartości. To miejsce na określanie marzeń i ambicji. A w kolejnym kroku ubieranie ich w realne i rozsądne cele biznesowe.
Jak chcemy tam dotrzeć?
Rysowanie mapy
Tworzenie strategii to jak przygotowanie do długiej podróży. Określamy optymalne trasy, najciekawsze kierunki i środki transportu. Wybieramy punkty, które pozwolą nam określić, że jedziemy w dobrym kierunku. To tutaj tworzymy rekomendacje dla marki, propozycje wartości dla klientów oraz sposoby działania i komunikacji z otoczeniem.